Debian Sarge Ne durumda ?

Arkadaşlar 3 soru sormak istiyorum

1- Debian Sarge ne alemde çoktan çıkması gerekmiyormuydu ? bu debian listesine geçen yıl günde 10 mail düşerdi şimdi ise ayda tek tük mail geliyor hayırdır ne oldu ? debiandan vazmı geçti insanlar ?
2- Debian ı yükledikten sonra xfree86conf u çalıştıramıyorum, x arayüzü gelmeyincede kullanımı zor geliyor, ekran kartım ati radeon 9200 serisi ama kartı s3 olarak tanıyor debian sonrada çozz :)
3-Debian da server olayı nasıldır ? mail server olarak qmail kullanılabilirmi ?qinstall çalışırmı ? firewall olarak ne ayarlanmalı ?  debian ı server çözümü olarak kullanan varmı ? yoksa hala masaüstü kullanıcılarına mı hitap ediyor ?

kolay gelsin.

Mehmet Halil SERÇE
    BİM-MCSE
Altınbaşak Tekstil A.Ş.