The Linux Bootdisk-HOWTO

Selam,
Hep hayalini kurduðum þey, kendi baþýma imal ettiðim
bir iþletim sistemi idi. Baktým ki bu iþ oldukça uzun
bir zamana mal olacak, ben de hayalimi güncelledim ve
kendi birleþtirdiðim  bir iþletim sistemi yapmaya
karar verdim. Hani legolar var ya onun gibi bir þey
iþte. Eh, Linux çekirdeði artý GNU araçlarý ve bilumum
özgür yazýlým etrafta cirit atýyor:) Al parçalarý
birleþtirmeye baþla dedim ama iþte orada týkandým
kaldým. Parçalarý bulmak kolay ama bir GNU/Linux
Ýþletim Sistemi nasýl çalýþýr, temel parçalar
nelerdir, kim kimi tetikliyor, kimin eli kimin cebinde
konularý biraz karýþýk. Demokrasi de çare tükenmez
deyip kendi yol planýmý yaptým ve iþe baþladým:
Öncelikle "bu sistem nasýl açýlýr, temel parçalar ve
ana hatlar nelerdir?" sorununun yanýtýný bulabilmek
amacý ile The Linux Bootdisk HOWTO kýlavuzunu hatim
eyledik. Sýrada Çekirdek Çitleme Kýlavuzu(tldp
tarafýndan þu an güncelleniyor) ve The Pocket Linux
kýlavuzu var.

Linux Açýlýþ Disketi NASIL kýlavuzu; bir açýlýþ
disketi yapýmýný anlatmakla birlikte/*ki bu iþin çok
daha kolay bir yöntemi de mevcuttur:mkbootdisk*/,
sistemim ilk ateþlemesini ve bu sistemin çalýþmasý
için gereken temel araçlarý açýklamasý yönünden,
bence, oldukça önemli bir baþlangýç noktasýný
oluþturmakta. Ýyi bir baþlangýç olmakla birlikte,
sistem temellerini anlayabilmek için tek baþýna
yeterli olmasýný beklemeyin. Zaten, kýlavuzun ana
hedefi de bu deðil. Adý üstünde: açýlýþ disketi nasýl
yapýlýr, onu anlatýyor :)

Her halükarda okunmasý gereken ve Linux öðrenmeye
çalýþan benim gibiler için, uygulanmasý gereken bir
kýlavuz. Init'in ne olduðunu anlamadan önce, init'in
herþeyin atasý olduðunu anlamak gerekir, öyle deðil
mi?

http://www.geocities.com/yalcink01/bootdisk-howto/index.html

Adresinden belgeye ulaþabilirsiniz. Her zaman olduðu
gibi: her türlü geribeslemeye kapýmýz açýktýr".

Yalçýn Kolukýsa