RE: Kurulu bir paketten .deb oluşturmak

On Thu, 22 Jan 2004, Mehmet Turker wrote:

> Ağlıycam şimdi ben hep eclipse olarak aramıştım halbuki, sabahtan beri
> uğraştım eclipse paketini oluşturdum şimdi zaten var olduğunu görüyorum :)
> apt-cache search x11 içinde x11 geçen bütün paketleri önüme sererken
> apt-cache search eclipse neden bunu yapmıyor ki. Neyse birazcık ucundan

   Ben paket yonetimi icin dselect kullaniyorum.  dselect'i acip "select"
secenegine giderseniz, ilk olarak bu secenegi nasil kullanacaginizi
anlatan bir sayfa cikiyor.  Onu bosluk ya da enter tusuyla (eski
dselect'te bosluk idi ama sonra enter oldu) gecince veritabaninizdaki
butun paketlerin listesi olan bir ekrana giriyorsunuz.  Burada / tusuna
basip sonra da aradiginiz paketin adini ya da adinda gecebilecek bir
sozcuk yazarsaniz icinde o sozcugun gectigi ilk pakete atliyor.  Burada
aynisini yaparsaniz bir sonrakine, vs.  (Hatta /'den sonra yalnizca
enter'a basilinca en son aranan sozcuk araniyor.)
      Selim T. Erdogan