Re: Debian dunyasina ilk adim!

* fatih <faymaz@web.de> [2004-01-05 20:42:05+0100]
> Merhaba

Merhaba,

> Su ana kadar linux olarak Suse,Mandrake,Redhat,Gelecek2 vede Altlinux
> kullandim(daha dogrusu kurdum ve basit ayarlari yaptim).Insallah simdide
> Debain kullanmak istiyorum.Linuxle alakali cok fazla bilgi sahibi
> olmasamda temel konulari sanirim biliyorum.Debian hakinda bir cok
> arkadasim bana cok zor oldugunu soylesede.Ogrenmek istiyorum.Bunun icin
> hangi sitelerden destek alabilirim? Vede bu konuda okuyabilecegim e-book
> varmi?(ornegin ayarlarini nasil yaparim,Kernel vs..)

Turkce belge olarak Fazlamesai'de cikan Woody incelemesi Debian hakkinda
genel bir bilgi verebilir:

	http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1007

Fazlamesai'nin Debian basliginda baska yazilar da var, aratarak
bulabilirsiniz.  Ayrica Fazlamesai'de halen cevirisi devam eden bir
belge var, ona da goz atabilirsiniz:

	http://www.fazlamesai.org/ceviri

[ Tam bagi veremiyorum, su an baglanti sorunu var. ]

Ingilizce duzeyiniz yeterli ise `Debian Reference' belgesini hararetle
tavsiye ederim:

	apt-get install debian-reference

veya:

	http://qref.sourceforge.net/

Buna benzer bir baska faydali paket:

	apt-get install newbiedoc

veya
	http://newbiedoc.sourceforge.net/

Resmi Debian sitesinin belgeler bolumunde daha fazlasini bulabilirsiniz:

	http://www.debian.org/doc/

> Sourceforge.comda debian isosunu buldum vede cdye yazdim.
> http://markybobdeb.sourceforge.net/elf/files/netinst-2.2r4.iso 33440 kb
> Ardindan bir kac deneme sonucunda zorda olsa bilgisayarima kurdum.Simdi
> apt-get ile bir cok programi yukleyebiliyorum.Hatta 'apt-get install
> kde' seklinde kde'yi kurdum.Ama startx komutunu verince xwindowsa
> girmiyor.

Biraz daha detay verebilir misiniz?  `/var/log/XFree86.0.log' dosyasi
ne diyor mesela...

> Vede apt-get upgrade yapinca kernel ile alakali bir hata verip
> aptden cikiyor.Bu konuda bana yardimci olursaniz cok sevinirim.

Hata mesajini detayli sekilde yazarsaniz yardimci olabiliriz.  Ha bir de
`apt-get upgrade' problem dogurabilecek bir komuttur.  Kullandiginiz apt
depolari neler?  (`/etc/apt/sources.list')  `/etc/apt/preferences' ile
ayar yaptiniz mi?  Bu konularda da bilgi vermeniz uygun olur.