Linux Kernel upgrade sonrası network ayar sorunu

Merhaba,

Masaüstünde unstable kullanmayı seviyorum. Daha güncel paketler ile çalışma şansım oluyor. Genelde sistemi unstable'a elimle adım adım yükseltiyorum ve bir problem ile karşılaşmıyor(du)m... Bugüne kadar.

Geçen gün yine bir makinadaki paketleri guncelledikten -ki bunların içinde kernel 2.4.22-686 da vardı- sonra network kartımı konfigüre etme problemi ile karşılaştım.

Sistemin mevcut durumu :
+ ethernet kartı'na uygun modül açılışta modül olarak yükleniyor. Yani modül problemim yok.

+ irq çakışması yok

+ önceden dhcp ile adres alıyordu acaba dhcp'den mi kaynaklanıyor diye /etc/network/interfaces dosyasını elimle statik olacak şekilde değiştirdim yine hata veriyor.

$ ifup eth0
veya
$ /etc/init.d/networking start

dediğimde aldığım hata çok enterasan o da :
ifconfig: can not resolve 'up': Host name lookup failure
ifconfig: only one address allowed for interface 'eth0'

ve yine
$ ifconfig
dediğimde hiç bir çıktı alamıyorum. Normalde en azından loopback tanımını vermemeli miydi?

ama
$ ifconfig lo bir çıktı üretiyor :
lo link encap:Local Loopback
   LOOPBACK MTU:16436
   txqueuelen:0

yine de
$ ping 127.0.0.1
de sonuçsuz kalıyor (çünkü 127.0.0.1'i atayamıyor...)

$ ifconfig -i eth0 - a 192.168.100.111
şeklinde manuel ayar yaptığımda ise ifconfig komutu bu sefer yalnızca eth0'a ait ayarları veriyor. Yine *lo* yok...

Sonuçta bir yerde bir şeyi kaçırıyorum ama neyi?...

Teşekkürler, selamlar

--
Çağatay Tengiz
System Development & MIS Manager