Re: Kernel seçimi

On Tue, 30 Dec 2003 15:54:35 +0200
"Mehmet Turker" <m@mturker.net> wrote:

> Daha önce yarattığım bf2.4 boot disk ile açarsam da :
> Uncompressing Linux...
>
> ran out of input  data

Bu hatayı büyük ihtimalle yeni kerneli kurduktan  sonra lilo komutunu
çalıştırmadığınız için aldınız.

http://66.102.11.104/search?q=cache:EKiWvz_M1gMJ:sdb.suse.de/en/sdb/html/inputdata.html+%22ran+out+of+input++data%22&hl=en&ie=UTF-8

> Çok teşekkür ederim. Zaten şu an ben de ext2 ye döndüm tekrar, ama
> hala sorun düzelmedi. En son olarak
> Kernel-image-2.4.22-1-386 yı kurdum bu sefer boot etmeyi başardı fakat
> galiba modul olarak yüklenmesi gereken hiçbirşeyi bulamıyordu.
> Şimdi tekrar ext3 yaptım ama bu arada birşeyler oldu sanırım, boot
> ettiğimde ekranda sadece "MBR 1FA:  " gözüküyor.

O promptun bilgisayar açılırken shift tuşuna basmanız durumunda çıkması
gerekiyormuş. "1FA" şu anlama geliyor: 1 tuşuna bastığınızda
1.partisyondaki işletim sistemi, F tuşuna bastığınızda disket
sürücüden boot işlemi gerçekleştirilebiliyor (A advanced).
( /usr/share/doc/mbr/README )

> Rescue disk ile açıyorum sonra
> mount  /dev/hda1 /hh
> EXT2-fs warning (device ide0(3,1)): ext2_read_super: mounting ext3
> filesystem as ext2
>
> diyor ve  mount edilen yerde sadece lost+found gözüküyor.
>
> ext3 e dönerken hepten motoru yaktım galiba, mbr yi tekrar mı yazmak
> gerekiyor ?

mount -t ext3 /dev/hda1 /hh    ile tip bildirmeyi denediniz mi ?
Sadece lost+found'un gözükmesi pek iyiye işaret değil ama..
Çünkü, bildiğim kadarı ile ext3 bir partisyonu ext2 olarak mount ederek
okuyabilirsiniz.