debian ve aterm ile turkce karakter

merhaba,

/* head: hikaye */
biliyorum bu konu listede cok gecti ama benim ki bunlardan biraz farkli
olacak. dun verdigim kara uzerine stable'dan testing'e gectim (simdki
aklim olsa aynen vazgecerdim ama yapmis bulundum bir kere) ve sabahtan
beri debian'i konfigure etmekle ugrasiyorum...

acikcasi bazi yanlari cok hosuma gitti. ornegin ben neredeyse her config
dosyasini elle tekrar kendim ayarlamistim, hemen debian'in setup
script'leri bu dosyalar ile oynanmis uyarisi verdi (tabi bazilari uyari
yerine critical hata verip setup islemini durdurdu, bunlarla ne
ugrastigimi bir ben bilirim.)

her neyse konuya donelim. konsolda ve x'de kendi yazdigim karakter eslem
dosyalarini kullandigimdan ve sorunsuz calistiklarindan upgrade
esnasinda bu dosyalara dokunayim mi sorusuna hayir dedim. fakat
xfontlari icin ayni sekilde davranmadim ve su an basima gelen durum:
/* toe: hikaye */

aterm'de turkce karakterli garip goruyorum, noktasiz i yerine sapkali y
cikiyor. (ya da iste $ harfi yerine o garip p gibi harf iste)
bunu eski calisir haline getirmek icin ne yapmaliyim?

ilginizden dolayi tesekkurler
iyi calismalar