Re: Kernel seçimi

On Mon, 29 Dec 2003 09:44:35 +0200
"Mehmet Turker" <m@mturker.net> wrote:

> Sorun o değildi;
> Linki doğru yaratmıştım, ama yine de sorun çıkarttı. Şimdi yine bf2.4
> 'ü kurdum ve sorunsuz çalışıyor.  Belki'de ext3 kullanıyor olmamdan
> kaynaklanıyordur. Ext2 ye çevirip bir daha deneyeceğim. Sıfırdan yeni
> bir Debian kuracağım zamana kadar bu kernel ı kullanmam gerekecek
> galiba. Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.

Ben de ext3 root file system kullanıyorum:

$ cat /etc/fstab
/dev/hda3 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1

Test etmek için daha önce /var/cache/apt/archives içinde bulunan
kernel-image-2.4.22-1-686_2.4.22-3_i386.deb paketini
apt-get install kernel-image-2.4.22-1-686
komutuyla kurdum ve sadece boot loader ayarlarında /initrd.img'ı
kullanmasını sağladım. Sorunsuz boot etti:

$ uname -r
2.4.22-1-686

!!DİKKAT!!
2.4.22 paketleri en son root açığı için yamalanmadı. Şu anda testing ve
unstable kullancılarının unstable'ın kernel-image-2.4.23-1-686 paketini
kullanmaları gerekiyor. Woody kullancıları ise DSA 403-1'i okusunlar.

Sonuç olarak sorunun ext3 kullanmanızdan kaynaklandığını sanmıyorum.
Konu üzerinde günlerdir ısrarla durmamızın nedeni sadece size yardımcı
olmaya çalışmak değil; mail listesinin arşivleniyor olması ve google vb.
vasıtası ile bir çok insan tekrar tekrar burda yazılanları okuması
olasılığı. Kernel seçimi ve kurulumu önemli bir konu olduğu için (server
yöneticileri için özellikle) mümkün olduğunca bildiklerimizi paylaşmaya
çalışıyoruz..