Re: Kernel seçimi

On Thu, 25 Dec 2003 19:33:08 +0200
Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> wrote:

Merhaba Recai Oktaş,

> * Ozgur Murat Homurlu <ozgurmurat@gmx.net> [2003-12-25 18:57:25+0200]
>
> Bu hususta sana katilmiyorum.  `bf2.4' stable'da takip edilen kernel
> paketidir.  Guvenlik guncellemelerinde en yuksek onceligi haiz imaj
> oldugu anlamina geliyor bu.

DSA 403-1'in güncellenen paketler listesi içerisinde bf2.4
kernel varyasyonu bulunmuyor.

> Hak veriyorum.  Google'da soyle bir arattiginda Mehmet'in de kurulum
> sirasinda atladigi initrd adimiyla ilgili bir yigin soru bulunabilir.
> [1] Aslinda paket gelistiricisi cok vurgulu bir uyari yapiyor, ama
> yine de bu konu bir miktar deneyim gerektiriyor.  Ben cok da sikayetci
> degilim aslinda.  Kernel guncellemele/derlemeleri her zaman deneyim
> gerektiren islerdir ve Debian diger dagitimlara nispetle bu isi cok
> kolaylastiriyor.

Debian'ın kernel paketi kurulum/oluşturma prosedürleri benim de hoşuma
gitmiyor değil ;^) Ancak deneyimsiz ya da maceradan pek hoşlanmayan
kullanıcıları zorluyor lilo.conf un edit edilmesi. bf2.4 ile yer tutucu
(dummy) bir initrd gelebilirdi mesela bu sorunu oluşmadan engellemek
için..

> `bf2.4'un islemciye ozel varyasyonlari kullanilabilir.

Woody'de "apt-cache search 18-bf" sadece
kernel-image-2.4.18-bf2.4 sonucunu döndürüyor :-/

> [1]  Listede konuyla biraz alakali bir mesaj da mevcut.  Yeni kernel
> derleyeceklere faydali olur dusuncesiyle onu da vereyim:
>
> http://lists.debian.org/debian-user-turkish/2003/debian-user-turkish-200307/msg00100.html

2.6.0 ile nvidia sürücüsünden kernel + modül paketi oluşturma
konusunda bir "kısa nasıl" yazmayı istiyorum ben de (Sarge ve Sid
kullancılarına yönelik olarak).