Re: Kernel seçimi

* Ozgur Murat Homurlu <ozgurmurat@gmx.net> [2003-12-25 18:57:25+0200]
> [...]
> bf2.4 neden kötü bir kernel paketi ?
> 1) güvenlik güncellemeleri her zaman yapılmıyor.

Bu hususta sana katilmiyorum.  `bf2.4' stable'da takip edilen kernel
paketidir.  Guvenlik guncellemelerinde en yuksek onceligi haiz imaj
oldugu anlamina geliyor bu.

> 2) Kurulum kernel'ı olduğu için gerekli bazı modüller standart Debian
> kernel'larının tersine gömülü olarak geliyor.
> Standart bir kernel'a geçildiği zaman boot loader'da initrd ayarını
> yapmak tamamen kullanıcının deneyimine bırakılmış. Ayrıaca daha önce
> otomatik olarak çalışan aygıtların modüllerini elle yükletmek gerekiyor
> bu da bir problem kaynağı.

Hak veriyorum.  Google'da soyle bir arattiginda Mehmet'in de kurulum
sirasinda atladigi initrd adimiyla ilgili bir yigin soru bulunabilir. [1]
Aslinda paket gelistiricisi cok vurgulu bir uyari yapiyor, ama yine de
bu konu bir miktar deneyim gerektiriyor.  Ben cok da sikayetci degilim
aslinda.  Kernel guncellemele/derlemeleri her zaman deneyim gerektiren
islerdir ve Debian diger dagitimlara nispetle bu isi cok
kolaylastiriyor.

> 3) İşlemci tipiniz için optimizasyon sağlamıyor.

`bf2.4'un islemciye ozel varyasyonlari kullanilabilir.

[1]  Listede konuyla biraz alakali bir mesaj da mevcut.  Yeni kernel
derleyeceklere faydali olur dusuncesiyle onu da vereyim:

http://lists.debian.org/debian-user-turkish/2003/debian-user-turkish-200307/msg00100.html