Re: Kernel seçimi

On Thu, 25 Dec 2003 18:32:41 +0200
"Mehmet Turker" <m@mturker.net> wrote:

> Selam;
> Ext3 kullanıyorum ve uzun süredir 2.4.18-bf2.4 teydim. Şimdi
> 2.4.22-1-686 kurmaya çalıştım ama
>
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:01
>
> Alıyorum. Ayrıca bu kernel ext3 ile uyumlu değil gibi birşeyler de
> söylüyor. Hangi kernel ı almalıyım ?

Göründüğü kadarı ile initrd yüklenmediği için kernel root dosya
sistemini mount edemiyor. Yeni kurduğunuz kernel bf2.4 den farklı olarak
gerekli tüm modülleri içermiyor ve bunların yüklenmesi için initrd
imajına ihtiyaç duyuyor. kernel-image paketini kurarken lilo için
gerekli ayarın yapılması gerektiği ikaz ediliyor ancak bu gözünüzden
kaçmş sanırım. Tekrar kurup metinleri takip etmeyi deneyebilirsiniz.

bf2.4 neden kötü bir kernel paketi ?
1) güvenlik güncellemeleri her zaman yapılmıyor.
2) Kurulum kernel'ı olduğu için gerekli bazı modüller standart Debian
kernel'larının tersine gömülü olarak geliyor.
Standart bir kernel'a geçildiği zaman boot loader'da initrd ayarını
yapmak tamamen kullanıcının deneyimine bırakılmış. Ayrıaca daha önce
otomatik olarak çalışan aygıtların modüllerini elle yükletmek gerekiyor
bu da bir problem kaynağı.
3) İşlemci tipiniz için optimizasyon sağlamıyor.
4) Bazı sürücüler için hiç destek yok. Mesela realtek 8139
ethernet desteği yoktu yanlış hatırlamıyorsam..