Re: firewall

On Sun, 28 Sep 2003 21:04:24 +0200
"Sanal" <Durdunaz.Sanal@pandora.be> wrote:

> uzman linux kullanicilari mesela Murat demirten
> mesela recai bey mesela volkan yazici veya Nilgun belma

buradan benim ismimi cikarin da digerlerine ayip etmis
olmayalim (biz daha ogrenmeyi ogreniyoruz ,)

ben soyle yaptim ornegin:

-- HEAD: gereksiz servisleri kapatmak icin

root$ nmap -T5 localhost
25/tcp     open        smtp
                       ^^^
   benim sahsi gorusum <-|
   bir ev kullanicisi
   icin smtp gereksiz
80/tcp     open        http
5432/tcp   open        postgress

root$ grep "^smtp" /etc/inetd.conf
smtp         stream  tcp  ...

root$ cp /etc/inetd.conf /etc/inetd.conf.old
      ^^^
      |-> ne olur ne olmaz diye dosyanin bir yedegi
          de bulunsun elimizde

root$ nano /etc/inetd.conf
      ^^^
      |-> istediginiz bir editor ile bu dosyayi
          aciyorsunuz ve yukarida buldugumuz satirin
          basina # isareti koyuyorsunuz

root$ killall -HUP inetd
      ^^^
      |-> inetd'yi bastan baslatiyoruz

-- TOE: gereksiz servisleri kapatmak icin

-- HEAD: elimden gelen bir ki sey daha var sanirim

root$ cp /etc/hosts.allow /etc/hosts.allow.old
root$ cp /etc/hosts.deny /etc/hosts.deny.old
      ^^^
      |-> bu back-up'lar geri donusumuz icin
          gerekli sayilir

root$ echo "ALL: ALL" > /etc/hosts.deny
      ^^^
      |-> ornegin benim gibi paranoya bir ev
          kullaniciysaniz tum servisleri (tabi bu tum
          programlar icin gecerli degil, bunum cok daha
          dogru olanini ve daha garantilisi
          iptables/ipchains ile cok daha iy bir sekilde
          gerceklestirebilirsiniz) gelen isteklere karsi
          kapiyor (dedigim gibi bu cok genel bir cozum,
          ornegin bir server kosturacaksaniz direk bunu
          gecip iptables'a basvurun)

root$ grep -v "^#" /etc/hosts.allow
      ^^^
      |-> basi "comment out" edilmemis satirlari
          dokuyoruz

sshd: LOCAL
cupsd: LOCAL
^^^
|-> demekki sadece sshd ve cupsd servislerini erisim izni
    tanimisim ve bunlara da sadece localhost'dan
    baglanilabilir.
    siz buraya kendi servislerinizi koyabilirsiniz ama
    dedigim gibi her program icin bu calisacak diye bir sart
    yok (cunku bazilarina erisemiyor (konu hakkinda
    ayrintili bilgiyi diger ark'lar ve google verebilir))

-- TOE: elimden gelen bir ki sey daha var sanirim

iste ben boyle yapiyorum xx-amator bir kullanici olarak.
ama eger s1k1 bir iptables bilgisine sahipseniz sisteminizi
cok stabil bir hala sokabilirsiniz.

iyi calismalar