linux ve firewall

selam birkac sey merak ediyorum
firewall benim icin olmazsa olmaz bir zorunluluk
cunki daha once hda1 deki windows um iki defa cokertildi ve ben ogunden beridir zonealarm kulaniyorum zonealarm kullandigim dan beridir ufak tefek problemler (bakiyorum windows reboot oluvermisve benden sifre istiyor bunun gibi ) disinda windows uma kimse birsey yapamadi ama bende hackerlara karsi guvenlik paranoyasi gibi birsey oldu 390 kusur mb ram oldugun dan ZoneAlarm Norton Internet security ve kerio firewall lari ayni anda kullanmak zorunda hissettim kendimi :)))))))))))) (bu uc atesduvari ve daha fazlasi icin essege muracat edebilirsiniz, o esek gercekten cok marifetli bir esektir kendileri:)))))) )

haa niye tamamen linux a gecemedim ..cunki bazen mecburen windows kullaniyorsunuz mesela bir iki program in linux karsiligi yok  cloneCD yada cloneDVD gibi veya dvdwriter aldiniz diyelim K3B ile dvd yazan varmi?? yeni linux gonullu calismalar ile yurudugunden birazcik geriden geliyor pek cok kiside bu yuzden windows ismindeki bu hackerlara karsi yol gecen hani gibi korumasiz bu aptal sistemden  vazgecemiyor bir turlu ...ama benim windows a arada bir devam etmemin sebebi baska emule programi linuxda surekli lowID veriyordu bu sebeble windows kulanmak zorunda kaliyorum
Bunu sunun icin anlattim ..Windows da kendimi guvende hissedebilmem icin uc tane ticari firewall u kullanmak zorunda hissediyorum kendimi bu zahmette linux da nasil kurtulabilirim?
Linux da firewall nasil?
aptnin turkce howto su oldugu gibi debian firewall howto gibi en dusuk duzeydeki bilgiden en yukariya kadar her seyi anlatan bir turkce howto lazim bana aslinda varmi boyle birsey??

Linux da default olarak gelen mouse imlecleri var ama siz isterseniz daha renkli ve estetik mouse imlecleri yukleyip kullanabildiginiz gibi, acaba default olarak gelen bir firewall varmi?
mesela suse firewall 2 suseyle beraber default geliyor ..bunun gibi
varsa nerede ve ayarlari nasil yapiliyor?
ve bu firewall internet atack oldugunda yapilan saldirilari kaydettigi bir log dosyasi varmi varsa nerede?
eger linux da default gelen bir firewall yoksa o zaman linuxda ki guvenligi nasil saglamaliyiz?
ipchains yada ipfilters icin sourceforge de bazi script dosyalari var indirip ipfilters in icine rule oalarak kaydedebiliyormusuuz?
belgeler.org daki bir makalede bir sirketteki IT uzmaninin fwbuilder ile guzel bir firewall olusturduklari soyleniyor ve aciklamalarida var ama dogrusu ben pek anlamadim
disardan gelip kaynagini icerisi gibi gosteren internet paketciklerini durudur anlaminda bir script
ve birde icerden gelip kaynagini disarisi gibi gosteren internet paketciklerini durdur anlaminda baska bir script daha
ve  NAT olayi :))))))))) dogrusu kafam cok karisti
Bilgisi olan arkadaslar bizide bilgilendirirlerse sevinirim

not: Bana oyle geliyorki linux da hic sorun yasamadan linux u kullananlar herhalde BILGISAYAR MUHENDISLERIDIR Bazen dusunuyorum gibip aksam universitesinde Bilgisayar muhendisligi felan mi okusam (belcikada ikinci universitede bedava hatta isterseniz zaman ve kapasiteniz varsa ayni anda 3 universitede okuyabilirsiniz kimse size karismaz ) ama sirf linux kullanabilmek icin muhendislik okumakda esegin kulagina su kacirmak degil essegi tamamen denize sokmak dir herhalde :))))))))))