Re: updates

* Soydan T. Renkmen <linux@simet.com.tr> [2003-09-28 00:05:39+0300]
> oncelikle verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim.  sanirim sorum cok
> acik olmamis benim amacim sadece guvenlik guncellestirmelerini bir cd
> ye alabilmek ve daha sonra buradan internet baglantisi yavas olan yada
> o an icin internet baglantisi olmayan "stable" sistemleri update
> edebilmek.
> [...]
> henuz denemedim biraz karIsIk gibi gorunuyor ama eminim sorunu
> cozecektir.

Simdi oldu :-)  Amac sadece bu ise kolay bir yol bulmaya calisalim...
Guvenlik guncellemelerini bulabileceginiz acik adres su:

	http://security.debian.org/debian-security

Fakat onceki iletide de soyledigim gibi Redhat'te oldugu gibi bu dizin
butun guncel paketleri bulacaginiz basit bir yapida degil, tipik bir
Debian yansi dizini formunda.  Ilk basta bu dizin `rsync' ile
indirilebilir gibi gorunuyor, fakat (`stable' disinda `testing'in de
olmasi bir yana) butun mimarilere ait (sparc, alpha, mips vesaire)
paketleri de icermesi isi bulandiriyor.  Bu konuyu biraz arastirdim.
Sectiginiz bir mimari ve dagitima gore Debian yansilari olusturmak icin
`debmirror' adinda bir arac var.  Bu arac hem rsync hem de ftp
protokolleri ile calisabiliyor.  Ben `rysnc'i tercih ederim:

	apt-get install debmirror rysnc

Bu aracin biraz sorunlu olduguna dair belirtiler var.  Ayrica kullanmasi
da bayagi muskil.  Google'da yaptigim arama da `debmirror'a wrapper
olarak yazilan bir dizi betik buldum ve bir kismini denedim, problemle
karsilastim.  Bunun uzerine kollari sivayarak  man dosyasini okudum ve
denemeler yaptim.  Lafi uzatmayayim, iste ulastigim sonuc:

	 mkdir mirror
	 debmirror --arch=i386 --host=security.debian.org \
	 	--method=rsync --dist=woody/updates \
	 	--root=:debian-security --section=main,contrib,non-free	\
	 	--nocleanup --progress --debug --nosource mirror/

Yukarida komutlar sadece "i386"ya ait "woody" guvenlik guncellemelerini
`mirror' dizini altina yansiliyor.  Eminim ki bazi komut secenekleri
gereksizdir, fakat bence bunu aynen copy-paste yapin, cunku epey bir
denemeden sonra eristigim dogru kombinasyon oluyor bu.  Islem
tamamlandiginda mirror dizini altinda `debian-security' adinda bir dizin
olusacaktir.  Bu dizini CD'ye kaydedersiniz.  Umarim isinizi gorur.