(forw) [Re: [linux-baslangic] Debian da FTP Kurulum SID/unstable üzerinden nasıl yapılır?]

----- Forwarded message from Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> -----

From: Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr>
Date: Sun, 31 Aug 2003 19:16:15 +0300
To: linux-baslangic@liste.linux.org.tr
Subject: Re: [linux-baslangic] Debian da FTP Kurulum SID/unstable üzerinden nasıl yapılır?

* Çınar Yüzügüllü <yuzugullu@softhome.net> [2003-08-31 17:29:04+0300]
> Bazı forumlarda (yabancı), netinst.iso'sunu kullanmamı öneriyorlar,
> bazılarıda floppy'den kurulum yapmamı. "netinst.iso" testing/sarge
> temelli, floppy kurulum ise Woody sanırım. Benim amacım en kısa zamanda
> sistemi SID/unstable 'a terfi ettirmek. Zira testing ve stable çok eski
> paketler içeriyor (özellikle KDE falan).

"stable"in eskidigi dogru, fakat "testing"e haksizlik yapmayin, ben su
an ki durumundan oldukca memnunum.

> Bu arada sanırım woody/stable'da kernel 2.2 sürümde, ben birde bununla
> uğraşmak istemiyorum. Kullanacağım kernel 2.4 serisinden olmalı. Bunun
> için ne yapabilirim?

"stable"la her iki seri de sunuluyor.  Tek dikkat etmeniz gereken
birinci kurulum cd'siyle yaptiginiz acilisin `boot:' promptunda `bf24'
yazmaniz.

> Adım adım yol gösterirseniz sevinirim...

Kurulumu agdan yapacaginizi kabul ederek bir yontem tarif edeyim.
"Sarge" isolari her hafta yenileniyor; fakat ben `testing' uzerinden
`unstable'a gecmenizi onermiyorum, zira Sarge isolari cogunlukla
"bootable" durumda degil.  Tavsiyem *resmi olmayan* mini-Woody
iso'larindan birini kullanmaniz.  Bunlardan bayagi var ortalikta.
Steve Mickeler'in 2.4.21 serisi netinst isolari oldukca guzeldir:

	http://warning.ca/bootbf2.4.21-rc1.iso

Bu link sorun cikarirsa ayni kisi tarafindan hazirlanmis 2.4.19 iso var.
suradan indirebilirsiniz:

	http://domsch.com/linux/debian/bootbf2.4.19-ac4.iso

* iso'yu bir CD'ye yakin.  (tercihen 3.5" mini CD.  Hatta "business
  card" varsa daha hos olur. :-)

* Bu CD'yle boot edin.

* Once on tanimli olarak "unstable" surumu takip edecegimizi belirtmemiz
  gerekiyor.  `/etc/apt/preferences' dosyasinda:

	Package: *
	Pin: release a=stable
	Pin-Priority: 50

	Package: *
	Pin: release a=testing
	Pin-Priority: 500

	Package: *
	Pin: release a=unstable
	Pin-Priority: 600

(Aslinda ben "testing"i oneririm --guvenlik acisindan "unstable"a gore
biraz daha kotu olmakla beraber paket kararliligi daha iyidir.  Bunun
icin yukaridaki satirlarda "testing" ile "unstable" onceliklerinin yer
degistirmesi yeterli.)

* `apt'a buyuk bir cache alani kullanmasi gerektigini soyleyin.
  `/etc/apt/apt.conf':

	APT::Cache-Limit 67108864;

* Antenleri yonlendirin :-) `/etc/apt/sources.list'.  Ornek satirlar:

	# Guvenlik yamalari.
	deb http://security.debian.org/ stable/updates main

	# "stable" depolari.
	deb http://ftp.tr.debian.org/debian stable main contrib non-free
	#deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian stable main contrib non-free

	# "testing" depolari.
	deb http://ftp.tr.debian.org/debian testing main contrib non-free
	deb http://ftp.debian.org/debian testing main contrib non-free
	#deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian testing main contrib non-free

	# "unstable" depolari.
	deb http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free
	deb http://ftp.debian.org/debian unstable main contrib non-free
	deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free

	# "non-US" depolari.
	deb http://nonus.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
	deb http://nonus.debian.org/debian-non-US testing/non-US main contrib non-free
	deb http://nonus.debian.org/debian-non-US unstable/non-US main contrib non-free

(Oncelikle Turkiyedeki Debian yansilarini kullaniyorum.  Fakat bazen
yeterli hizda guncellenmediginden ek kaynak da tanimliyorum.  Yukaridaki
satirlar oldukca uzun suren bir indeks guncellemesine yol acar.
Turkiye disindaki satirlar daha sonra listeden cikarilabilir.)

* Ilk parti guncellemeyi yapalim:

	apt-get update
	apt-get dist-upgrade

* Hersey yolunda gitmis ise artik minimum ozelliklerde bir "unstable"
  sisteminiz var.  Cok da zorunlu olmayan bu asamada her sistemde
  bulunmasini arzuladiginiz bazi standart paketleri kurun.  Ornek
  paketler:

	apt-get install sudo vim mc aptitude

* Simdi ikinci parti *agir* guncellemeye gecebilirsiniz.  Isleri
  kolaylastirmak icin tavsiyem `tasksel'i kullanmaniz:

	apt-get install tasksel
	tasksel

  Burada ozellikle "basic-desktop" gorevini secmeniz onemli.  "desktop"
  gorevini secmeyin, benim uygun bulmadigim bir isi yapiyor, hem GNOME
  hem de KDE'yi kuruyor.

* Bu kucuk kilavuz icin son asama olarak "masaustu" ortamlarindan
  birisini kurun.  KDE istediginizi goze alarak:

	apt-get install kde

* Gerekli gordugunuz diger paketleri de kurduktan sonra sistemin o anki
  paket durumunu bir yere kaydedin, daha sonra gerek oldugunda kullanmak
  icin:

	dpkg --get-selections >packages.list

(Kullanmak icin `dpkg --set-selections <packages.list')

* Son olarak bir not: Bazi durumlarda bir paketin (`foo') on tanimli
  dagitimdan degil de (burada "unstable") diger dagitimlardan kurulmasini
  istiyorsaniz soyle bir komut kullanacaksiniz:

	apt-get install foo/testing

Kolay gelsin,

----- End forwarded message -----