Re: updates

* Soydan T. Renkmen <linux@simet.com.tr> [2003-09-26 19:37:36+0300]
> daha oncede sormustum ama hala bulabilmis degilim.  debianin ornegin
> redhat de (updates.redhat.com) oldugu gibi update lerinin bulundugu
> ayri bir yer var mi ?  amacim bu updateleri bir cdye cekip internet
> baglantisi yavas olan yerlerde bu sekilde sistemi guncellemek.

Hayir, boyle bir update alani yok, fakat her daim update olan bir alan
(unstable) var :-)  Redhat (yeni haliyle Fedora) ve Debian cok farkli
mantikla isleyen dagitimlar.  Update derken tam olarak neyi
kastediyorsunuz?  Stable surumde genel olarak guvenlik guncellemeleri
disinda bir guncelleme yapilmaz.  Guvenlik guncellemelerinin sayisi
yeterince arttiginda yeni bir kararli surum cikarilir.  Bir tanesi cikti
bile: 3.r1, yenisi de geliyor.  Saniyorum sizin istediginiz `testing'
veya `unstable'i ag yoluyla degil de CD ile temin etmek.  `unstable'
icin bunu unutun.  `testing' icin ise her hafta guncellenen `sarge'
CD'leri cozum olabilir belki.  Bu CD'ler daha cok yeni
`debian-installer'in test edilmesi icin cikariliyor ve her zaman
bootable olmayabiliyor.  Bu durumda basit bir on Woody yuklemesinden
sonra `apt' kaynaklarini Sarge CD'sine yonlendirerek sistemi `testing'e
tasiyabilirsiniz.  LKD listelerine bunun nasil yapilacagina iliskin kisa
bir prosedur gondermistim, onu biraz sonra forward'larim.

Aklima gelen bir baska yontem su ;-)

* Internet baglantisi olan bir makinaya forward ettigim iletide
  anlatilan sekilde bir `testing' veya `unstable' (evet, bu yontemle
  unstable gecisi de yapabilirsiniz.) kurulumu yapin.  Kurulumu yaparken
  suna dikkat edin:  Ihtiyac duydugunuz butun paketleri kurun (ki daha
  sonra bunlarin hepsini CD'ye alalim), fakat cok asiriya kacmayin (ki
  butun paketleri mumkunse tek CD'ye sigsin).

* Kurulum sonrasinda `/var/cache/apt/archives' altinda bir dolu deb
  paketi bulacaksiniz.  Bunu bir CD`ye kapta-getir yapilabilir sekilde
  kaydederseniz bu is olur.  Bu islemi manuel olarak da yapabilirsiniz
  ama daha guzeli `apt-move'u kullanmak.  Bu betik ontanimli olarak
  `/var/cache/apt/archives'deki paketleri `/mirrors/debian' dizinine
  tasir. `apt-move'un on tanimli yapilandirmasini biraz degistirmek
  lazim.  `/etc/apt-move.conf' dosyasini duzenliyoruz.  Bize gerekenler
  sunlar:

  - Eger sistemi `testing'e tasimis isek:

  	DIST=testing # on tanimli olarak `stable'

  - Woody'den Testing'e gecis sirasinda hangi apt depolarini
    kullandiniz?  Mesela `/etc/apt/sources.list' dosyasinda:

    deb http://ftp.tr.debian.org/debian testing main contrib non-free
    deb ftp://ftp.tux.org/pub/java/debian testing main non-free

    seklinde iki satir varsa:

	APTSITES="ftp.tr.debian.org ftp.tux.org"

    degisikligini yapiyoruz.  (Yani sources.list'deki kok URL'yi
    veriyoruz.)

    Ondan sonrasi kolay:

  	apt-move update && apt-move move

  Bu sekilde olusan `/mirrors/debian' dizinini bir CD'ye kaydedin.  Bir
  de bir guzellik yapin ve:

  	dpkg --get-selections >secimlerim

  seklinde olusturdugunuz dosyayi da ayni CD'ye (veya cirkin kacarsa
  floppy'ye) kaydedin.

* Simdi hedef makinaya gidip bunu kullanalim.  Once her zaman oldugu
  gibi 1 nolu Woody CD'si ile en basitinden bir Woody kurulumu
  yapacaksiniz.  Daha sonra hazirladigimiz CD'yi `apt-setup' ile
  tanitacagiz.  Son olarak da:

	dpkg --set-selections </her/neredeyse/secimlerim
	dselect install

* Baslangicta sordugum gibi amaciniz sadece birikmis guvenlik
  guncellemelerini CD'ye almak ise bunun yontemini de anlamissinizdir
  saniyorum.  Sisteminiz stable'da iken `security.debian.org'dan
  guncelleme yaptiniz diyelim.  Iste ayarlar:

	APTSITES="security.debian.org"
	DIST=stable

  Sonrasi malum...

* `apt-move' fasli disinda (ki en muhim kisim burasiydi) basindan sonuna
  kadar denemedigim bir proseduru tarif ettim, yani bu anlattiklarimin
  bir kismi teorik.  Fakat kesinlikle sonuc alici olduguna eminim.
  Belki pratikte karsilasilasilabilecek birkac kucuk sorun olabilir, onu
  da kolaylikla halledebiliriz.

Kolay gelsin,