Re: kernel derlemek ve gcc???

Salı 23 Eylül 2003 12:46 sularında, Hanifi Dogru şunları yazmıştı:
> Selam
 yeni kernel e gore ayarlanmis bir yeni boot disketi olusturmaliyim Aslinda
> bilgisayari yeni kernel ile acabilseydim yeni kernele gore boot disketi
> hazirlamak cok kolay olurdu
>
> yani  #mkboot felan filan
>
> ama ben bunu yapamam cunki eger yaparsam halen kullandigim sisteme gore
> boot disketi olusturacaktirki o zaten elimde var
>
> yeni kernele gore boot disketi olusturmak icin yeni kernel ile calisan
> linux u actiktan sonra mkboot deyip disket olusturmam lazim ama zaten yeni
> kernel ile linux u acabilseydim boot disketine zaten gerek yoktu
>
> Yani kisir dongu ve acmaz bir durum

Selam,

Yeni bir boot disketi hazırlayın. Yeni açılış disketini mount ile sisteme bağlayın.
Diskette vmlinuz diye büyükçe bir dosya göreceksiniz. Yeni çekirdeğinizi
diskete vmlinuz adıyla kopyalayın. Diskette initrd.img adında bir dosya varsa
onu da yenisiyle değiştirmelisiniz. Böylece yeni çekirdekle çalışan
bir açılış disketiniz olur. Yalnız yeni çekirdeğiniz eski çekirdeğinizden
çok daha büyük olmamalı yoksa diskete sığmayabilir. Bu durumda boyutça
daha küçük olacak şekilde çekirdeği yeniden derlemeniz gerekebilir.
Diğer dosyalara dokunmanız gerekmez.

Eski açılış disketinizi bozmayın, birşeyler yanlış giderse ona ihtiyacınız
olabilir.

Esen kalın,
Nilgün