kernel derlemek ve gcc???

Selam
recai bey in tavsiyleri gercekten cok isime yaradi ve FM deki makale dogrultusunda
islemleri yaptim amaaa
reboot tan sonra baktim
uname -a
gene ayni kernel  yani 2.4.20-xfs gibi birseyler

yaaaa nerde hatta yaptim yanlis olan ne diye dusunurken aklima recai beyin verdigi ikinci linke bakmak geldi
http://newbiedoc.sourceforge.net/system/kernel-pkg.html.en#MKBOOT-KERNEL-PKG
ve sorunu anladim

2.1. Making a backup boot diskette

Before you make a new kernel the first thing to do is make a boot disk for the kernel you're running. This way, if anything gets screwed up you'll be able to boot the machine and fix it. Grab a floppy disk you don't mind erasing and do this (as the root user):

yani diyorki yeni kernel derlemeden once ilk yapilacak is eski kernele gore hazirlanmis bir boot disketi olusturmaktir boylece eger herhangi bir sey ters giderse eski kernel ile bilgisayari kolayca acabiliriz

ahaaaaa iste sorun  bu!!!!!

cunki ben LILO kullanmiyorum linux umu herzaman boot disketinden    aciyorum ve kullandigim boot disketi knx-hdinstall programi tarafindan hda2 ye  knoppix yuklenirken olusturuldugu icin kernel yeni olsa bile eski boot disketiyle acmaya devam ettigim icin eski kernel li linux acilmaya devam ediyor

IHTIYACIM OLAN SEY SU :

yeni kernel e gore ayarlanmis bir yeni boot disketi olusturmaliyim Aslinda bilgisayari yeni kernel ile acabilseydim yeni kernele gore boot disketi hazirlamak cok kolay olurdu

yani  #mkboot felan filan

ama ben bunu yapamam cunki eger yaparsam halen kullandigim sisteme gore boot disketi olusturacaktirki o zaten elimde var

yeni kernele gore boot disketi olusturmak icin yeni kernel ile calisan linux u actiktan sonra mkboot deyip disket olusturmam lazim ama zaten yeni kernel ile linux u acabilseydim boot disketine zaten gerek yoktu

Yani kisir dongu ve acmaz bir durum

bilgi ve tecrube sahibi arkadaslar in tavsiyelerini bekliyorum

BIR GENEL COZUM ALTERNATIFI

Haa bu arada aklima gelmisken

#ssh felan filan ile secure guvenli bir sekilde uzaktaki bir bilgisayara baglanip sanki 40 cm otedeki bir bilgisayari kullanir gibi 4000 km otedeki bilgisayari kullanabiliyormusuz linux ortaminda yani 4000 km otedeki bir kde ekrani kmail ekraniveya mozilla ekrani calistirilabiliyormus galiba

Bu anlamda dusununce aklima geldi linux un kitabini yazacak kadar iyi olan ve haftada birgun veya gunde belli bir saat zaman ayirip ssh ile problemi olan insanlarin bilgisayarina baglanip problem cozebilecek yapida gonullu insan yada organizasyonlar varmi??

yani birisi cikip demis olabilirki aha ben gonulluyum gunde sadece 30 dakka bu ise ayriyorum isteyen bana e maille muracat etsin kardesim!

Neden olmasin

Mail listelerinde yardimlasmak gibi birsey buda bence ama sadece biraz daha interaktif

Saygi&sevgi