From: Sanal [mailto:Durdunaz.Sanal@pandora.be]
Sent: 08 Eylül 2003 Pazartesi 22:19
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: deb paketleri hakkinda

selam
etc/apt/source.list olayi ve apt-get install felan yontemi tek kelimeyle olaganustu

ama bu defada soyle bir sorun yasiyoruz Aradaginiz her paket icin hemen .deb paketi bulabiliyormusunuz?
ben hayir diye bu soruya cevap veriyorum cunki
daha dun xmms 1.2.8 i ni apt-get install ile yuklemek istedim ama debian arsivlerinde 1.2.7.3 bulunuyor
sirasiyla
apt-get install xmms dedigimde
you are using already the latest version of xmms cevabi verdi
**ikinci deneme apt-get install xmms=1.2.8
bulamadigi seklinde hata mesaji
***ucuncu deneme apt-get install xmms/unstable
belki unstable larda yeni surum vardir diye dusundum ama malesef yoktu
xmms in sitesindede redhat icin rpm paketi vardi ama debian icin yoktu
ha birde tar.gz seklinde source kodlari bulunuyordu
simdi diyceksinizki derdin ne be kardesim 1.2.7 ile de herseyi yapamiyormusun
elbette 1.2.7 de benim her isime yariyor ben sadece apt-get i kullanarak program kuramadigim takdirde nasil bir yontem ile guvenli bir sekilde program kurabilir ve program kaldirabilirim bunu ogrenmek istiyorum

ayni durum Licq i install ederken de basima geldi debian packages list icinde deb licq in deb paketini bulamamistim source kod dan ./configure make make install yontemiyle kurayim deyincede dunya kadar bagimlilik felan filan karsima cikmisti

ama dun apt-get yardimiyla bagimliliklariyla beraber xemacs 21 ve lmule programlarini bebek oyunu kadar kolay kurdum

          EN UYGUN COZUM YOLU

sanirim en uygun cozum yolunu buldum galiba...
Herhangi bir source kodundan apt-get tarafindan yorumlanarak kullanilabilecek formatta debian paketleri nasil yapilir?????????

Eger bu konuyu aciklayan  guzel bir turkce nasil belgesi olusturulursa o zaman isi bilen arkadaslar deb paketleri hazirlar ayni zamandada bir url verirler bizde o url yi apt-get sourcelist e ekleriz ve apt-get update yapar sonrada yeni paketleri cok cok kolay sekilde install ediveririz
Murat demirten arkadasimizin yaptigi Apt-get cevirisi oylesine guzel bir howto olmuski tek basina apt-get konusunda son derece doyurucu bir bilgi kaynagi Bu belge icin murat arkadasimiza cok cok tesekkur ediyorum
Murat arkadasimiz basta olmak uzere zamani uygun olan uzman arkadaslardan bir veya birkaci bize apt-get icin source kod dan nasil paket  hazirlanir Howto sunu yazarlarsa
kendi adima minnettar olacagimi simdiden ifade etmek istiyorum

Saygi&sevgi