Re: SCO 1500 firmaya fatura gondermis

"Sanal" <Durdunaz.Sanal@pandora.be> writes:

> hem komik hemde uzucu :))))))) bir kod grubunun line by line yani
> satir satir unix den linux a kopyelendigini ve calindigini iddia
> ediyor ve bunun icin milyar dolarlik daba aciyor eger milyar dolarlik
> davayi SCO kazanirsa herkes linux u parayla satin alacaktir Cok uzucu
> bir durum ama IBM gibi bir deve karsi SCO kesinlikle dava felan
> kazanamaz bence

Bence SCO'nun asil amaci zaten bu davayi kazanmak degil. SCO,
Microsoft'u da arkasina alarak (Microsoft, yakin gecmiste cok yuklu
bir para yardimi yapti SCO'ya) Linux'un sunucu piyasasindaki yerinden
etmeye calisiyor. Nihai amac sunucu pazarinda, linux'ta yasal
problemler oldugu soylentileri yayip, mide bulandirip, musterileri
Microsoft Server'a yonlendirmek.

Sirket yoneticileri yasal problemler ve tazminat davalarindan cok
korkarlar ve bu yuzden uzerinde Linux calisan sunucularin satislari bu
olaydan etkilenecektir diye dusunuyorum.

> InsAllah gunun birinde Torvalds da soyle demez "Ya zaten linux benim
> adima tescilli bir trademark deeelmi hemserim , e tamam o zaman benim
> paraya ihtiyacim var Linux u satiyorum o zaman"

Teorik olarak Torvalds oyle birsey yapabilir. Ama bu karari verdigi
anin oncesindeki butun Linux versiyonlari GPL lisansi altinda olmaya
devam eder ve sadece yeni Linux versiyonlarini parayla satabilir. Yani
Linux ikiye bolunur. Torvalds'in parali Linux'u ve GPL ile yoluna
devam eden Linux. Bu hic de akillica olmaz, cunku Torvalds yuzlerce
gonullunun desteginden yoksun kalir ve parali yaptigi Linux kisa
zamanda tikanir kalir.

--
Timur Aydin