Re: Protest.

"Sanal" <Durdunaz.Sanal@pandora.be> writes:

> Pek cok linux sitesinde eskiden beridir avrupa patent yasasina hayir diye
> kampanyalara
> sahit olmusumdur ....Patent yasasi linux icin Neden bu kadar onemli?

Su anda yazilim icin sadece "Copyright", yani telif hakki denen kavram
var. Yani bir programi cogaltarak satma hakki belirli kisilerin eline
bulunuyor. Ama baskalari isterse, sifirdan baslayip ayni isi yapan bir
program gelirtirebilirler. Ornegin Linus Torvalds, Unix'in telif hakki
kendisinde olmadigi icin lisans ucretini odemeden kullanamazdi veya
hak sahibi ile ozel bir anlasma olmaksizin Unix'i kopyalayip
satamazdi. Ama ne yapti? Oturup ayni isi, daha iyi sekilde yapan
Linux'u gelistirdi !

Software patent yasasi o zamanlar var olsaydi Linus bunu yaptiginda
suc islemis olacakti.

Software Patent eger kanunlasirsa, ticari yazilim ureticileri icin cok
iyi olacaktir, ama senin benim gibi yazilim kullanicilari icin buyuk
bir felaket olacaktir. Piyasadaki yazilim kalitesi cok dusecek ve
yazilimin yaptigi is bir patentle korundugu icin hicbir kimse cikip
daha iyisini yazamayacak.

--
Timur Aydin