linux gunun birinde paraylami satilacak???

siteyi inceledim ama iki  cumle kafami karistirdi

This name change was demanded by the Debian project, who claim Debian is a trademark. So the Trusted Debian project changed its name into Adamantix..........

Buradan anladigim kadariyle Adamlar , Debian project in sahiplerinin talebi uzeine isim degisikligi yapmislar kionlar debian in bir ticari marka oldugunu iddia ediyorlarmis(who claim...)
iste bu ticari marka lafini anlamiyorum...hemde hiic
ne yani..
DEBIAN ,  MERCEDES GIBI TICARI BIR MARKAMI OLUYOR YANI????:-))
tipki hotmail den mail hesabi acmak eskiden bedava iken , suan yeni mail accountunun parayla acilabildigi  gibi (tr yi bilmiyorum ama biz belcikadan bedava hotmail acamiyoruz ama MSN kullanabiliyoruz) , ilerdede linux un iyice yayginlasmasindan sonra parayla satilacagi soyleniyor Bu nekadar dogru?
Eger bu haber dogru ise sayilari binleri hatta onbinleri bulan programcilarin karsiliksiz gelistirdigi yazilimlarda hic bir katkisi olmayan distribution lar, kendilerinin uretmedikleri yazilimlari da bunyelerine katarak satma hakkini nasil kendilerinde gorebiliyorlar????

yada Daha somut ve Daha ACIK ACIK soralim soruyu?

mesela SUSE dagitimini parayla satma hakkini nasil olurda kendinde gorur?
mesela Suse kerneli yada kernelin bir kisminimi uretmistir ?
mesela suse openoffice imi uretmistir?
mesela suse konquerror yada mozillayimi gelmistirmistir?
sorular cogaltilabilir

"efendim sirketler sadece CD ve ulasim parasi aliyorlar linux un kendisi icin para almiyorlar"
diyorsaniz eger, o zaman sunu sormak lazim Nasil oluyorda 5 cd ve kucuk  kitapcik 100 euro eder???
zaten suan windows XP home edition 70 dolarmi neydi tr deyken..
eger linux da parayla satilacaksa o zaman "linux ve ozgurluk felsefesi" nerde kaldi.........

LINUX PARALI OLMAYA MI GIDIYOR?