Re: debian ile gelen türkçe problemleri (SONUC)

Pazar 29 Haziran 2003 14:07 sularında, Recai Oktas şunları yazmıştı:
> [...]
> Xfree gelistirme grubuna gonderildi ve X 4.3'e eklendi.  Turkceleme
> yazisinin ekinde Woody icin verdigim `tr-4.1' bu degistirilmis dosya
> oluyor.  Turkceleme yazisinda anlatilanlari sirayla uyguladigini
> soylediginden bu tr-4.1'i `tr' ismiyle `/etc/X11/xkb/symbols' dizinine
> kopyaladigini kabul ediyorum.  Yani buna ragmen bir sorun olusuyor ise
> benzer problem yasayacak insanlar icin bunun nedenini anlamamiz lazim.
> Unutma ki X 4.3'ten itibaren bu sembol dosyasi dagitimlarla zaten
> standart olarak gelecek.  (`user-tr' betikleri de `xkb'li cozumu esas

Burada Volkan Bey sanırım XF86Config dosyasında "option" belirtirken
klavyesinin marka-modelini yazdığı için xkb klavyesini kullanamadı.
O alana yazılabilecek değerler bellidir: pc101, pc102, pc104, pc105.
Bir de Japon klavye için pc106; bu bizi ilgilendirmiyor.
Siz de uğraştığınız için bilirsiniz, xkb ile ilgili en küçük bir sorunda
X kendi öntanımlı klavyesine döner.

> [...]
> 	karakterini basması gerekirken bunu yapmıyor ve `|' ile
> 	karşılaşıyorsunuz. Benim klavyemde Tab tuşunun üstünde
> 	konumlanan `"' (Shift halde Eacute yani: `é') tuşu `\' basıyor,
> 	çift tırnak karakterine ancak Shift ile ulaşılıyor. Öte yandan
> 	bu yerleşimde klasik Backspace-Delete sorunu yok.  Yani Delete
> 	tuşu kursörün üzerinde bulunduğu karakteri, Backspace ise
> 	kursörden önceki karakteri (geriye doğru giderek) siliyor."

> Devaminda "Q Layout (2)"nin bu sorunlara sahip olmadigi fakat baska
> problemlerinin oldugu belirtiliyor (Backspace-Delete sorunu).  Konsol

Bu konuyu gereksiz yere karıştırmışsınız ...
Harcıalem klavyeler 2. yerleşimi kullanır. Ben 1. yerleşime pek rastlamıyorum.
Listelerden 1. yerleşim ile ilgili birkaç şikayet okudum ama klavye değiştirmek
genelde yeni bir eşlem yazıp çalıştırmaktan ucuz :-)
Ki, sizin yazdığınız eşlem de sorunlu olmuş.
Ben, onu kaldırın ve kimsenin kafasını karıştırmayın derim.
belgeler.org'daki Türkçe Nasıl ile erişilen tr.tar.gz dosyasında bu yüzden
debian ile ilgili ayrı bir dizin açmıştım. Debian için olmayan klavyelerin
debian ile de sorunsuz çalışacağını düşünüyorum. Debian, Linux ise sorun
çıkmayacaktır.

Zaten debian kullanıcılarının neden kendilerine uzaylı penguen muamelesi
yaptığını da anlamıyorum...

Esen kalın,
Nilgün