debian ile gelen türkçe problemleri

merhaba, sistemime debian kurduktan sonra ileriseviye.org ve fazlamesai.net'de yer alan "Debian 3.0'da Türkçe" adlı dökümanda verilen işlemleri uyguladıktan sonra (tüm adımları sırası ile "okuyarak" takip ettim) her şey orda anlatıldığı gibi olmadı. Sırasıyla dökümanın girdi (getirdikleri) ve çıktılarını yacak olursam...

GİRDİLER: konsolda ve X açıkken kullanılan terminallerde türkçe yazıp görebiliyorum.

ÇIKTILAR:
1) konsolda " karakterini çıkarmam için Shift kullanmam gerekiyor (normalde Tab'ın üstündeki tuşa bastığım zaman çıkması lazım).

2) aterm'de pipe kullanırken boşluklar komut olarak algılanıyor; şöyle ki:
knt@soulfire:~$ ps ax | less
bash:  less: command not found
ama less' ile pipe (|) arasındaki boşluğu backspace ile silip oraya tekrar bir boşluk koyarsam (spacebar ile) komut çalışıyor. Kısacası "| karakteri"+spacebar ilgiç bir karaktere denk geliyor gibi.

3) konsolda (x kapalıyken) yeni bir terminal açtığımda (örnek olarak Alt+F8'i verdim ama bu tüm terminaller için aynı oluyor) Alt+F8 iki tane login satırı çıkıyor şu şekilde:
localhost login:
localhost login: _
bilmiyorum bu belki de benden kaynaklıdır ama sonuç itibariyle bu da bir soru niteliği taşıyor.

şimdilik oluşan sorunlar bunlar. Bunun dışında sistemim ve kullanılan dosyalar hakkında bilgi istersiniz işte onlar da burada:

/usr/share/keymaps/i386/qwerty dizinindeki keymap'ler dökümanda belirtilen dosyadan çıkan keymap'ler

/etc/inputrc:
	set input-meta on
	set output-meta on
	set convert-meta off
	set meta-flag on

/etc/console-tools/config dosyam fonty ile ayarlanıyor (yani ben ellemedim bile)

/etc/environment:
	LANG=tr_TR
	LC_MESSAGES=C
	LC_NUMERIC=C
	LC_TIME=C

/etc/X11/XF86Config dosyamda ilgili satırlar
Section "InputDevice"
        Identifier  "Keyboard0"
        Driver      "keyboard"
        Option      "XkbRules" "xfree86"
        Option      "XkbModel" "chicony"
        Option      "XkbLayout" "tr"
        Option      "XkbOption" "grp_led:caps"
EndSection
(burada merak edenlere söyleyeyim chicony klavye markam, hatta model no: KB-9810)

/etc/X11/Xresources/ altındaki xresource dosyam dökümandan çıkan tr-xresources (1719 bytes) dosyası

/etc/X11/fonts/misc/xfonts-base.alias dosyasında yer alan tüm 8859-1 satırlarını 8859-9 ile değiştirdim

bunun dışındaki xfs ayarları beni ilgilendirmiyor zaten çünkü kullandığım xfree sürümü truetype desteklemiyor (stable woody ile gelen 4.1 sürümü)

şunu da eklemeliyim ki sistemim tam olarak woody değil çünkü security updateleri hep yapıldığı için 3.0 sürümünden değişik paketler var

şimdiden (en azından buraya kadar okuduğunuz için) teşekkürler
iyi çalışmalar...