Re: Apt ile sadece o paket için kurulmuş paketler...

* Mehmet Turker <m@mturker.net> [2003-06-19 18:44:19+0300]
> Sağolun teşekkür ederim.
> Ama bana sadece balsa ya bağlı olan paketler lazım. apt-cache depends
> balsa komutuyla balsaya bağımlıları alıyoruz ama o listedeki pek çok
> paket zaten başka paketler tarafından da isteniyor.
>
> Ben balsa yı kaldırdıktan sonra balsanın ihtiyaç duyduğu paketleri de
> kaldırmak istiyorum ama bu paketler başka paketler tarafından istenmiyor
> olmalı.

Paket db'leri uzerinde ayrintili arama yapmak icin ayrica bir paket
mevcut: `grep-dctrl'

Soyle bir komut "kurulu" paketler icin istediginiz islemi 'perl' icin
yapiyor:

  grep-status -F Depends -s Package -e '^perl$'

Yani kurulu paketlerde ('status') sadece 'perl'e bagimli paketlerin ('-F
Depends' ile '-e' regexp aramasi) isimlerini goster ('-s Package').

Bununla beraber boyle islemleri 'aptitude' veya 'dselect' ile interaktif
olarak yapsaniz daha iyi olur.  'aptitude' bu tur isleri otomatik olarak
yapiyor sanirim (denemedim).  Ote yandan 'dselect' en kotu ihtimalle
yanlis bir islemde uyari verir, deneme yanilma ile sonuca
ulasabilirsiniz.