Re: sysinit

* Erçin EKER <erc.caldera@gmx.net> [2003-05-25 20:17:44+0300]
> bazı dağıtımlarda olan sysinit olayı debian da farklı sanırım :)

Debian Redhat ile benzer sekilde SystemV style kullaniyor (yonetimi
farkli tabii.)  Saniyorum sadece Slackware bu konuda farkli... O BSD style
kullaniyor (?)

> /etcrc.boot gibi bir dizin gördüm ama debian-policy belgesinde kullanılmaması
> gerektiği gibi bir şey gördüm...

Yeni bir init script eklemek icin script'i `/etc/init.d' altinda
olusturacak ve bunu `update-rc.d' ile istenen runlevel'lara
baglayacaksiniz.  Bir arkadas bu konuda daha onceden bilgi vermisti, ona
basvurabilirsiniz.  Yazacaginiz script icin -policy'ye uygunluk
acisindan- `/etc/init.d/skeleton'i sablon olarak kullanabilirsiniz.

> ... (aslında istediğim hdparm parametrelerini bootup ta
> etkinleştirmek)

Yukaridakileri bilgi amaciyla yazdim.  Alt seviye donanim ayarlari icin
istediginiz `hdparm'i ilklendirmesini de iceren `hwtools' adinda bir
paket var.  Dogrudan bu paketi kurmaniz ve paketle gelen
`/etc/init.d/hwtools' script'inde `hdparm' satirini ayarlamaniz yeterli
olacaktir.