Re: =?us_ascii:iso-8859-1:iso-8859-9:utf-8?q?ppp_ile_internet_payla=FE=FDm?==?us_ascii:iso-8859-1:iso-8859-9:utf-8?q?=FD_ve_diald_kullan=FDm=FD?=

* Çağatay Tengiz <c.tengiz@etapholding.com> [2003-05-22 16:52:02+0300]
> 1- ppp bağlantısının otomatik kurulmasını, devamlılığını ve
> yönetimini nasıl sağlayabilirim. Yani hat kopunca tekrar bağlanma,
> ilk talepte bağlanma, belirli saatlerde kapntma vs. Sanırım diald bu
> işin çözümü ama ben çözemedim.

ppp'nin bir ton option'ini sabirla okumak lazim :)

> 2- Şu anda pppd call provider ile bağlantıyı kuruyorum. Peki bu
> bağlantıyı nasıl kesiyorum? Bulabildiğim tek çözüm modemi kapatmak
> :)... (ifdown ppp0 işe yaramadı ya da ben beceremedim)

`pppconfig'i denediniz mi?  Bir onceki soruda ifade ettiginiz
`baglanti yonetimi' icin bundan daha iyi bir arac dusunemiyorum.
Dogru ayarlari bir kere yapmissaniz `pppd call provider' yerine
`pon/poff' scriptlerini kullanma imkaniniz olacak.  (Account'unuz ismi
`provider' ise sadece `pon' ile online, `poff' ile offline
olabiliyorsunuz.) `pppconfig'de detayi yapilandirmayi secerseniz her
turlu ince ayari da ekleyebilirsiniz.  (Bu asamada ppp howto/manual
okumalariyla belirleyeceginiz option'lar cok yardimci olacaktir.)

> 3- ppp bağlantısı için iptables kullanan örnek bir firewall betiğini
> bulabileceğim bir yer var mı?

Bu konuda bilgim yok maalesef.

> Son Söz: Tanrım öğrenilecek ne çok şey var...

:)  Aynen oyle.  Buldugunuz cozumleri bizlerle paylasirsaniz isimiz
kolaylasabilir ;)

--
Recai Oktas