Dependency Problemi

Merhabalar,
Yaklasik 3 gundur bir IM programi yuklemeye calisiyorum. Su ana kadar denediklerim licq, kopete ve sim-icq. Ama hicbirini de kurmayi basaramadim. Hepsinin problemi de ortak: Paket bagimliliklari. Bir suru bagimlilik paketi istiyor. Ama hicbirini de bulamiyor. Istedigi paketlerin hepsini tek tek arayip deb paketlerini kurmayi deniyorum. Ama onlar da baska bagimliliklar istiyorlar. Kopete'de en son iki pakete kadar dustu. Ama bir tanesi icin; "Bu paket falancayla cakisiyor o yuzden yuklenemez" dedi.

Birkac oneriyle sources.list'i genislettim. Iyi mi yaptim bilmiyorum. Cünku eklediklerim arasinda unstable hatta testing asamasinda olan paketler vardi. Yani sistemimi epey bir karistirmis oldum.

Isterseniz tek tek paket adlarini da yazabilirim. Ama benim sorunum baska programlarla yasayabilecegim bu tarz problemleri cozmek icin izleyecegim yolun ne olmasi gerektigi. Yani bir icq programi icin bile (gerci belki de bu gereksizdi bilemiyorum) sistemimi epey bir karistirmak zorunda kaldim. Bundan sonra da boyle olursa ortada sistem diye bir sey kalmayacagindan korkuyorum. "apt" ile ilgili epey bir dokuman kurcaladim. Ama ya benim yeteneksizligimden ya da sorunun farkliligindan bir cozum bulamadim.

Ilginc bir not da dusmeden duramayacagim: Bundan onceki kurulumumda kopete'nin son versiyonunu cok az bir paket yuklemeyle halledebilmistim. Ama bu sefer bir turlu beceremedim. Belki yardimi olur diye sources.list dosyasini da gonderiyorum:

deb cdrom:[Debian GNU/Linux 3.0 r1 _Woody_ - Official i386 Binary-7 (20021218)]$ deb cdrom:[Debian GNU/Linux 3.0 r1 _Woody_ - Official i386 Binary-6 (20021218)]$ deb cdrom:[Debian GNU/Linux 3.0 r1 _Woody_ - Official i386 Binary-5 (20021218)]$ deb cdrom:[Debian GNU/Linux 3.0 r1 _Woody_ - Official i386 Binary-4 (20021218)]$ deb cdrom:[Debian GNU/Linux 3.0 r1 _Woody_ - Official i386 Binary-3 (20021218)]$ deb cdrom:[Debian GNU/Linux 3.0 r1 _Woody_ - Official i386 Binary-2 (20021218)]$ deb cdrom:[Debian GNU/Linux 3.0 r1 _Woody_ - Official i386 Binary-1 (20021218)]$
deb http://security.debian.org/ stable/updates main
deb http://marillat.free.fr/ stable main
deb http://download.kde.org/stable/3.1.1/Debian stable main
deb http://security.debian.org/ woody/updates main contrib non-free