Re: Route eklemenin debian yolu nedir?

Merhaba,

/etc/init.d altinda bir dosya olusturup (mesela routeadd isimli bir dosya
olsun bu) icerisine

#!/bin/bash

/sbin/route add -net 192.168.101.0/24 dev eth0

yazip bu dosyayi /etc/init.d/routeadd ismi ile kaydedin. Sonra update-rc.d
komutu ile bu scriptin acilis betikleri arasinda yer almasini
saglayabilirsin.

update-rc.d  -f routeadd defaults 92

Seklinde acilista calismasini saglayabilirsiniz. Burada 92 acilis betik sira
numarasini ifade eder.

Ayni sekilde bu betigi kaldirmak icin;

update-rc.d -f routeadd remove

Not : yukaridaki komutlari kullanmaksizin ln -s ile kendinizinde ilgili
yerlere linkler vermesi mumkun. Fakat hata yapma olasiligini arttirmasi
acisindan bu yontem yerine update-rc.d ile bunu otomatik olarak sistemin
yapmasini saglamak daha iyi.

Saygilarimla
Serdar Aytekin