Re: Belgeler.org paketi

Pazartesi 17 Mart 2003 15:26 sularında, Murat Demirten şunları yazmıştı:
> [...]
>
> Böyle güzel önerilere açığız her zaman.
>
> Sadece anasayfa.html değil, index.html de var. Ben moziila
> kullanmadigimdan aliskanlikla oyle dedim. Yoksa asil erisim yolu
> /usr/share/doc/belgeler-html/index.html
>
> şeklindedir.
>
> Desktop icon olayi aklima gelmemişti, buna bir bakacağım.
>
> Paket adının belgeler-dtd olmaması gerektiği konusunu anlayamadım,
> mutt programının da debian paketinin ismi mutt'tur sonuç olarak.
> belgeler-dtd paketinde kate eklentilerini tutar, belgeleri,
> belgeler-html'de devam ettiririz. Belki belgeler-sgml içerisinde sgml

belgeler-sgml olmaz :-)
belgeler-xml olur olursa, ki bu da doğru değil, kaynak paketimiz
eğer olması gerektiği gibi olacaksa, belgelerin XML dosyalarından
başka sitenin derlendiği XSL ve DTD paketlerini de içermeli.
Çünkü bizim DTD ve XSL paketlerimiz bize özeldir (Örneğin
standart paket moc'u ve sözlüğü üretemez, farklı kriterlere
göre farklı indeks sayfaları oluşturamaz gibi...).
Sitemizi DocBook-XML olarak standart DocBook-DTD ve DocBook-XSL
paketleriyle derlerseniz sadece bol bol hata alırsınız. Bu bakımdan
doğru isim belgeler-src olur.
Ancak belgeler-src paketini parçalarsanız belgeler-src-dtd,
belgeler-src-xsl, belgeler-src-xml olabilir. XML paketi
ise dizin bazında bir daha parçalanabilir. Ama hepsi
biraraya geldiğinde işe yarar bir şey ortaya çıkacağından
bu parçalama işlemi sadece indirirken küçük paketler sağlamaya
yönelik olabilir. Yoksa biz DocBook'a bir alternatif olma
iddiasında değiliz (Belki benim çalışmalarımı alıp kodlarına
katabilirler).

Belgeler kaynak paketini indirmek için:
$ cvs -d:pserver:anonymous@cvs.belgeler.sourceforge.net:/cvsroot/belgeler login
yazdıktan sonra sizden parola istenecek. Birşey yazmadan <Enter> tuşuna basın ve:
$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.belgeler.sourceforge.net:/cvsroot/belgeler co sitesrc

Konudışı: Listenin ayarlarında "listeye yanıtla" seçeneği vardır sanırım,
etkinleştilirse iyi olur.

Esen kalın,
Nilgün