Re: Belgeler.org paketi

Selam,

Pazar 16 Mart 2003 22:42 sularında, Murat Demirten şunları yazmıştı:
> Belgeler.org kitapligini .deb paketi haline çevirdim. Zaman bulamamaktan ve
> paketin yapisi hakkinda bir turlu karar verememekten dolayi bu kadar
> gecikti. Halen daha nasil olmasi gerektigine karar verebilmis degilim :)

Kitaplığı zaten bölemezdiniz. Tüm sayfalar birbirine bağlıdır.
Sonraki'ne tıklaya tıklaya son sayfaya kadar gidilir.

Ancak moc dizini ayrı bir pakette olabilir. Mozilla kullanıcısı
olmayanlar ya da menü istemeyenler o paketi kurmaz.

> Su anki paket adi belgeler-html, belki ileride belgeler-dtd olarak

belgeler-dtd olmaz. O isimde bir paket zaten var ve gerçekten belgeler.org'un
DTD'sinin paketidir. Belge yazarken kate ile kullanılmak üzere hazırlanmış
bir kate eklentisidir.

> degistirebiliriz. doc-linux-tr dusunuyordum aslinda ama belgeler.org bayagi
> bir kisinin kafasinda hem yer etmis, hem de zaten bu is icin guzel bir
> isim. Bu paketi Türkçe bilmeyenlerin çekmeyeceği düşünülürse ismin
> belgeler-xxx olması o kadar problem değil.
>
> Şu an paket Debian Policy Manual'de "other documentation" için belirtildiği
> gibi /usr/share/doc/belgeler-html/ altına açılıyor. Buradaki
> anasayfa.html'den tüm belgelere ulaşılıyor.

anasayfa.html? index.html vardı...
Bu durumda moc (Menu Of Contents) etkin değil anlaşılan.
O menüyü özellikle kitaplığı makinasında kullananacaklar için oluşturdum.
İçeriğin en küçük parçasına doğrudan erişimi mümkün kılıyor.
Mozilla bağımlısı ama olacak o kadar. :-)

Masaüstü menüsünden (KDE ya da GNOME menüsü) ve/veya doğrudan masaüstünden
bir masaüstü simgesi (belgeler.org logosu) ile erişimi mümkün kılarsanız daha şık olur.
Bu pakette olmasa bile sonraki sürümlerde olabilir mi?
Dosya örneği aşağıda.

Elinize Sağlık.

Esen kalın,
Nilgün

/usr/share/applications/belgeler-html.desktop dosyası:
(RH'da yeri burası, Debian için bilemeyeceğim)

[Desktop Entry]
Name=Belgeler
Exec=htmlview file:/usr/share/doc/belgeler-html/index.html
Icon=//usr/share/doc/belgeler-html/images/belgeler-logo.png
Categories=Documentation;
Type=Application
Encoding=UTF-8
Terminal=false