Re: window manager

Merhaba,

> default desktop manager'I degistirmekle ilgili bir sorunum var. sistemi
> kurduktan sonra kde window manager olarak geldi. kde'nin butun menulerine
> bakmama ragmen window maker'a gecilecek linki bulamadIm. ~/.xinitrc
> dosyas?na 'exec wmaker' yazIp reboot ettim, fakat yine kde geldi.
> update-alternatives --config x-window-manager komutuyla wmaker'I secip
> tekrar reboot ettim, fakat yine kde geliyor. aklIma baska birsey gelmiyor.
> baska ne yapabilirim ?

Kurulum sirasinda `tasksel'de -maalesef- GNOME ve KDE'yi iceren `desktop
environment'i secmissin zannediyorum.  Debian'da X start-up scriptleri
soyle bir siralama kullanir: x-session-manager varsa calistir yoksa
x-window-manager'a bak ve onu calistir... Aslinda sorunu dogru yerde
aramissin.  Fakat cozulememesinin nedeni x-session-manager`in
x-window-manager'dan oncelikli olmasindan kaynaklaniyor.
x-session-manager GNOME ve KDE gibi sadece bir `pencere yoneticisi`
olmayan `masaustu yoneticileri` icin kullaniyor.  Cozume gelince:
Kestirme yontem `/etc/alternatives/x-session-manager'i ortadan kaldirmak
(veya ismini degistirmek). Fakat bence bu sorun Woody'nin X
scriptlerindeki bir eksiklikten kaynaklaniyor ve zannediyorum
unstable`da duzeltildi.  Bu durumda duzeltilmis haliyle daha dogru olan
cozum soyle olacak:

1) Asagida verdigim bug report`ta attach edilmis dosyalari ilgili yerlere
kopyala (gerekli aciklamalar report'ta mevcut)

  http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?archive=no&bug=168347

Ozetlemek gerekirse:

`/etc/X11/Xsession.d/50xfree86-common_determine-startup' ve
`/etc/X11/Xsession.options' dosyalarini ekteki dosyalarla degistir.

2) `Xsession.options' dosyasindaki:
#do-not-use-x-session-manager
#do-not-use-x-window-manager

satirlarindan ilkini (do-not-use-x-session-manager) uncomment et.

Iyi calismalar.

--
Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr>