Re: debian ve mp3 destegi

Merhaba,

>    Redhat 8.0 surumunde mp3 destegini kaldirdi, copyright
> problemleri yuzunden mp3 destegi varsayilan surum paketleri
> arasinda
yok.

Bu ilginc... mp3 konusunda bildigim su. mp3 _encoding_ Franhaufer
Institute tarafindan patentli. Bu patent yanlis hatirlamiyorsam
_decoding_ icin engel degil. Yani mp3 player kullanimi halinde
copyright ihlal edilmiyor. Redhat'in bu kararini okumadim. Copyright
konularinda Debian'in duyarliligi Redhat ile mukayese edilemez.
Fakat Redhat, camia'yi yonlendirmek gibi gerekcelerle olsa gerek
bazen boyle politik -!- kararlar alabiliyor (kde'ye karsilik gnome'a
agirlik
verilmesi gibi). Belki burada da ogg-vorbis konusunda agirlik koyma
cabasi soz konusu olabilir. Karari ayrintisiyla okumadigimdan yorum
yapamayacagim.

> Debian icin gelecekte boyle birsey olmasinin olasiligi nedir?

mp3'un copyright konusu yukarida anlattigim gibiyse sorun olmayacagi
dusunulebilir. Fakat bu konularda Debian`in hassasiyetini tekrar
vurgulamak lazim. Mesela `mplayer' mainstream'a alinmiyor...
(non-free/unofficial olarak mevcut)

--
Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr>