Re: Debian 9, Wine och Firefox

Andreas Ronnquist:

Jag har för mig att jag hade samma problem med Wine från
Debian-förråden, och kör istället framgångsrikt paketet winehq-stable
(vilket för närvarande är Wine 2.0.1) från Wines eget förråd:

Nu har jag en idé om vad som hände:

När jag uppgraderade Debian fick jag en ny Wine, som min Firefox inte startade med. Därför försökte jag uppgradera Firefox, och då var jag tvungen att sätta upp Windowsversionen i Wine från XP till Win7. Då fungerade inte Firefox alls.

Efter att ha nedgraderat Firefox ville den inte kontakta webbservrar, inte heller efter att ha bytt till versionen från WineHQ. Men efter att ha satt ner Windowsversionen till Windows XP igen fungerar allt som förut, men jag är nog fast på en gammal Firefoxversion. Det kan jag iofs leva med eftersom allt jag använder den till är just den här strömningstjänsten.

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/