Re: Debian 9, Wine och Firefox

On Mon, 19 Jun 2017 10:49:01 +0100 (CET),
Peter Krefting<peter@softwolves.pp.se> wrote:

>Hej!
>
>Efter att jag uppgraderat till Debian 9 på en av mina datorer kan inte
>min Wine-Firefox (version 53, 54 startar inte alls) inte längre
>ansluta till webben. Det hjälper inte att byta til Wine 2.0
>(wine-development).
>
>Jag kör Firefox i Wine för att kunna använda Windows-versionen av
>Flash, eftersom den stöder en DRM-metod en strömningstjänst jag
>använder kräver, vilket inte Linux-Flash gör. Det har fungerat fint
>fram till nu i Debian 8.
>
>Är det någon som har testat och fått det att fungera?

Jag har för mig att jag hade samma problem med Wine från
Debian-förråden, och kör istället framgångsrikt paketet winehq-stable
(vilket för närvarande är Wine 2.0.1) från Wines eget förråd:

https://wiki.winehq.org/Debian

Detta på Stretch, linux 4.9.0 (standardkärnan för Stretch), Firefox ESR
52.2.0 (32-bitars) för Windows.

Flash och strömning med min TV-tjänst fungerar fin-fint.

-- Andreas Rönnquist
mailinglists@gusnan.se
gusnan@openmailbox.org