Löpande presentation på intern-TV

Hej!

Jag är lärare på en skola och tänkte ordna en "intern-tv". Tanken är
att använda en ledig gammal eeepc med Debian.

Först var tanken att den ska titta i en mapp, och visa alla objekt som
finns i denna, med ett visst tidsintervall.

Exempel
fil 1, jpg, 10 sekunder
fil 2, video, kör
fil 3, pdf, 20 sekunder
osv

Först tänkte jag fråga om det finns något sätt att bara visa sakerna
en efter en, men inser att det även behövs någon form av klocka: visa
denna fil i X sekunder. Så jag behöver nog någon form av
admin-gränssnitt.

Datorn kommer att vara uppkopplad till internet, så ett
webbbgränssnitt kunde vara flott.

Har någon en smartt lösning på detta? Något bra verktyg? (Jag kan koda
så det går ju att bygga en egen lösning med PHP, men hur kan jag
rendera valfri fil etc).

mvh Staffan
Göteborg

--