Re: (OT?) Någon som känner till någon "smartphone" med Debian eller åtminstone Linux?

Annars finns ju Sailfish OS från Jolla. Inte Debian, men ändå fri Linux.

Sedan ska man ju inte glömma att Android är Linux. Det handlar väl mest om att roota och sedan installera rätt saker (och undvika rätt saker) för att kunna använda en Androidlur som linuxsystem.

MVH

Johan

On Feb 21, 2016 22:20, "Per Andersson" <avtobiff@gmail.com> wrote:
> Min halvsmarta telefon dog drunkningsdöden i veckan så jag behöver en
> ny telefon och skulle gärna se att det var Debian i den. Det får gärna
> kosta.

Det närmsta du kommer med modern hårdvara är nog Ubuntu Phone.

Annars fanns ju Nokia N900, som du säkert kan köpa begagnad, men
den är rätt daterad programvarumässigt.

--
Per