Re: gedit ger felmeddelande

Den 23 januari 2016 22:16 skrev <jan@lillahusetiskogen.se>:
On Sat, 23 Jan 2016 20:49:07 +0100
Anders Jackson <anders.jackson@gmail.com> wrote:

> Hej igen.
Hej

> Fast i emacs så kan man köra skalet i ett fönster i emacs. Och
> versionshantering är integrerat, så även editera filer över nätet
> (med ssh eller ftp).
>
> Och så slipper man inmatningsmoder. ;-)
>
> /Jackson

Det smärtar mig att jag är för korkad att lära mig mer än det mest
rudimentära i vi. Vi verkar ju alltid finnas.

Inget att vara ledsen för.  Det finns vi-mode i Emacs som du skulle vilja prova på. ;-)

Jag har lärt mig lite vi, vilket var tillräckligt för att redigera konfigurationsfilen för att

Ska jag få något uträttat måste det bli Emacs.

Vilket är ett kompetent verktyg. :-)

/Janne

/Jackson