Re: Gnome Power Manager och kritisk batterinivå

Den 3 januari 2016 11:23 skrev Fredrik Jonson <fredrik@jonson.org>:
> Som du själv är inne på med dconf så finns det oftast sätt att konfigurera
> Gnome 3 som inte är exponerade i de vanliga menyerna. Jag brukar använda
> gsettings och grep för att leta efter möjliga dolda inställningar.
>
>  gsettings list-recursively | grep power
>
> Ovanstående ger mig bland annat:
>
>  org.gnome.settings-daemon.plugins.power percentage-critical 3
>  org.gnome.settings-daemon.plugins.power percentage-action 2

Tack Fredrik! Bra tips!

Den enda inställningen med "critical" som jag hittar med grep är dock

org.gnome.settings-daemon.plugins.power critical-battery-action 'hibernate'

alltså enbart VAD den ska göra, inte NÄR... Jag saknar helt enkelt
inställningarna för procentnivå.

Vilken version kör du?

mvh Staffan

--