Re: Åtkomst till annan volume

Keerik:
> Hej igen,
> Ja jag är nybörjare! ;-)
>
> Har en extra volume som heter volumes med en del kataloger på.

Vad menar du med "volume" ?
Är det en diskpartition, lvm-enhet, md-raid enhet, nfs-export eller
något annat ?

> Men hur får jag dessa kataloger att visa sig vid omstart av server?

Lägg in filsystemets /dev-nod i fstabben.
Vet du hur fstab är uppbyggd, om inte prova med "man fstab".

> eller byte av server?

Flytta disken till den nya maskinen.

> volymen visar sig, då jag lagt in den i fstab att den skall mounta sig vid
> omstart. Men de andra katalogerna visar sig inte? Hur gör jag?
> Måste varje katalog skrivas in här? Hur?

Om du gjort mount /dev/xxx /mnt, så ska du se katalogerna som /mnt/yyy,
där xxx mnt yyy beror pä vilka namn du använder.

///

För att kunna hjälpa dig måste presentera mer fakta, visa
raden i /etc/fstab.

///

Är det detta det är frågan om:

 http://www.biltuning.se/index.php?
 För att kunna uträtta underhåll, har våran sida stängt tillfälligt.

Är det denna firma du jobbar på:

 Biltuning Performance Parts Nordic

finns det ingen konsult i Lidköping du kan anlita ?

Regards,
/Karl Hammar

Aspö Data
Lilla Aspö 148