Re: problem med extern hårddisk

On Fri, 13 Nov 2015 14:15:32 +0100
<jan@lillahusetiskogen.se> wrote:

> Jo jag är precis på väg att testa. Men det kan ta tid. Disken har gått
> flera veckor utan problem och så händer det tre (ja nyss också) gånger
> idag. Fredag den 13:e?

Med risk för att ropa hej lite för tidigt ska jag ändå meddela att jag
misstänker att problemet var för hög strömförbrukning från USB.

På den andra datorn hade den först problem att starta, klick klick
klick... Sedan fick jag den att starta och då fungerade den.

Åter på ODROIDen kopplade jag matning från två USB-kontakter och då har
den funkat felfritt så här långt.

Men som sagt, man ska inte ropa hej...

Michael, så långt verkar det kunna vara USB-relaterat.