Re: Debian på Tibble Gymnasium / Täby Friskola

> Hejsan, har uppdaterat en burk till Debian LTS på jobbet nu (tack till
> avtobiff till tipset då jag hörde dig snacka på FSCons) och resten ska
> uppdateras till 8 i veckan (4st till) nåt speciellt att tänka på eller
> bara köra på ?

Det kan vara bra att läsa de kommentarerna till utgåvan (eng. "Release notes")

   https://www.debian.org/releases/jessie/releasenotes

De finns översatta till svenska också.

Några intressanta saker:

- säkerhet: paketet needrestart, som berättar vad som behöver startas om för
  att kunna dra nytta av nyare/säkrare protokoll eller eventuella deaktiveringar
  av gamla osäkra.

- systemd är nytt standard-initsystem, det installeras alltså och blir det som
  används.

- Hela kapitel fem kan ju vara relevant då det innehåller saker som är bra att
  hålla koll på till uppgradering till Jessie.

--
Per