Vet inte om det gjorts några ändringar vad gäller
detta i Jessie.

/Ludde

On 2015-10-31 20:20, jan@lillahusetiskogen.se wrote:
On Sat, 31 Oct 2015 19:24:04 +0100
Andreas Olsson <andreas@arrakis.se> wrote:

lör 2015-10-31 klockan 16:36 +0100 skrev jan@lillahusetiskogen.se:
Jag gjorde som jag brukar, editerade /etc/network/interfaces men min
ODROID använder ändå DHCP.

Någon NetworkManager som snurrar?

// Andreas

Det är väl risk för det. Jag kollade aldrig utan gick över till
"serverversionen" utan X och allt annat lullull. Den funkar. Jag är
bara lite nyfiken om man har hittat på något nytt spännande som vi
griniga gamla gubbar motvilligt måste lära oss leva med.

/Janne