Re: problem med browser via ssh -X

On 2015-09-17 10:45, jan@lillahusetiskogen.se wrote:
Hej!

Jag har en dator som jag kommer åt via Internet med ssh -X, funkar
utmärkt bortsett från en sak.

Om jag har Palemoon igång på min lokala dator och startar Palemoon på
den andra datorn via ssh -X får jag en ny instans på min lokala dator.

När det gäller Iceweasel och Firefox så letar den upp ev. befintlig instans av programmet och öppnar ett nytt fönster i den. Gissar att den gör det via X eftersom det även händer när du kör via SSH.

Testa med parametern --no-remote, det skulle kunna hjälpa. Brukar använda den när jag vill ha flera instanser av Iceweasel lokalt (då måste man använda --ProfileManager också)

Testar jag med Midori fungerar det som jag vill, en browser lokalt och
en "där borta".

Det finns säkert en uppenbar förklaring till det här men jag kommer inte
på den. Någon som kan upplysa mig?

/Janne

Mvh,
Samuel