Re: Asus C100PA Flip

Jag vill bara be om ursäkt för att jag missat lite artighet i min frågor.

Med vänliga hälsningar
Joakim Svensson

31 augusti 2015, joakim@joasve.se skrev:

Tack för svar.

Jag har förstått det att denna kanske inte är bästa alternativet. Men frågan är vilken man ska välja?

Jag skulle vilja ha en tablet för surf och liknande samtidigt som jag vill kunna göra mer avancerade saker. Jag vill t.ex. kunna installera apache om jag vill experimentera lite med _javascript_ osv.

Jag vill ha min ipad och laptop i ett.

Att det är bökigt att använda t.ex. gnome med touch gränssnitt löser sig säkert med tiden och det finns ju massor med fönsterhanterare att testa bara man kan få multi touch att funka.

Helst så vill jag ha varianten där man vänder runt skärmen och på så sätt får tablet mode. Men jag kan tänka mig varianten där man dockar en tablet i tangentbordet.

Vilken är den bästa 2 in 1 laptop (som det verkar kallas) för att köra Debian. Finns det något säkert kort?

Jag såg ett youtube klipp där någon hade fått i princip allt att funka på en Acer Switch men inte tangentbordet. Man vill ju inte gå på den typ en av nit. Vidare så verkar Lenovo Yoga PRO 3 vara ett ganska säkert kort. Men den är lite för stor för att vara bekväm som tablet i soffan.