Re: nonfree wifi.

On Fri, 21 Aug 2015 17:56:08 +0200
"erik@erikkylin.net" <erik@erikkylin.net> wrote:

> Är det någon som hinner titta på på det här?
>
> Jag håller på att installera debian på en Lenovo från 2008.
> Om jag fattar allt rätt så har den det här wifi kortet
> 03:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG
> [Golan] Network Connection (rev 02)

Jag har installerat Debian på tre varianter av Lenovo ThinkPad utan
problem, T41(?), X200s och X201s. Naturligtvis inser jag att det inte
hjälper dig. Jag undrar vad det är för Lenovo du vill installera på.

Om man ska generalisera känns det som om Lenovo/Intel borde vara ganska
problemfritt. Men vad vet jag?