Re: Kör debian men behöver använda paket som kräver Firefox eller Thunderbird

Ja, varje community brukar ha sin egen "signatur" vad gäller tillvägagångssätt och det känns bra att veta att man inte gör saker "bakvänt". Jag har i o f s använt Debian tidigare men det var länge sedan. Nu är jag tillbaka. Det mesta känns vant men när jag läste på på nätet för att få till det med installationen av netid stötte jag på en hel del ganska bakvända "recept". Mitt recept för installation av netid blev till i samarbete med den som underhåller netid för Ubuntu.

/Serafim