Re: libdvdccs ?

Den 4 juni 2015 08:36 skrev Nisse Bok <from_nisse.fnen@recursor.net>:

> Det var tidigare en ganska inflammera diskussion om just detta.

Jo, jag kommer ihåg detta. Det diskuterades även i Fidonet, på den
tiden jag var med där (2:203/460). Vet inte om Fidonet öht finns kvar.
I Sverige är det väl iss helt nedlagt.

> [...]
> Problemet var först och främst att hans arkiv förut hette
> ‘debian-multimedia’ och att han ibland paketerade samma paket som Debian
> officiellt paketerade – oftast med någon encoder/codec (t.ex.
> Macromedias/Adobes flashplugin, Handbrake, XBMC/Kodi, ffmpeg…) som
> Debian inte får/vill stödja. Dessa paket var nyare eller gavs högre
> prioritet vilket resulterade i att de ersatte de officiella paketen.
> Detta var väl frid och fröjd så länge som inget blev instabilt eller
> slutade fungera. Så var dock inte alltid fallet. Var tror ni användarna

Kan väl aldrig vara i denna listan.. ;).

> Jag vet inte vad han tjänar på att husera ett stort eget arkiv, men med
> åren har han börjat paketera sådant som _borde_ hamna direkt i Debians
> officiella arkiv.
>
> Samtidigt gör han oss en stor tjänst. Jag har under många år använt mig
> av MythTV som han paketerar. Innan XBMC (nu Kodi) fanns i Debian så
> använde jag även dessa paket. Detta gäller flera multimediapaket som
> inte finns i Debian. Dock undviker jag allt som redan finns i Debian –
> därav min instruktion gällande apt-pinning.

Så idag är det mao ingen större risk, att använda sig av hans arkiv ?
Hmmm.. tål att tänkas på isf.

--
/Rolf