Re: Systemet hänger sig när jag försöker växla användare i gnome

On 25 Apr 2015 19:32 +0200, from erikthomasdahlen@gmail.com (Thomas Dahlen):
> Jag kör senaste version av wheezy och kan inte växla användare i
> gnome. Så fort jag väljer "växla användare" i menyn till höger får
> jag en svart skärm och systemet hänger sig. Jag kan inte ens trycka
> ctrl+alt+f1, f2 ...
> Jag har testat på flera av mina PC-system och samma sak händer.

När det händer, svarar andra tjänster? Har du provat att koppla upp
dig till den datorn med SSH, eller bara ping? Fungerar Magic SysRq?

--
Michael Kjörling • https://michael.kjorling.se • michael@kjorling.se
OpenPGP B501AC6429EF4514 https://michael.kjorling.se/public-keys/pgp