Sv: Re: btsync + lynx

----Ursprungligt meddelande----
Från: mateusz@fishface.se
Datum: 2015-04-07 13:35
Till: <jan@lillahusetiskogen.se>
Kopia: "Debian SE"<debian-user-swedish@lists.debian.org>
Ärende: Re: btsync + lynx

Du kan lösa just det problemed med ssh portforwarding.
Det är väldigt användbart och därför värt att lägga tid på att förstå

om du från din dator med webbrowser kör följande från terminalen
ssh -L 8080:localhost:80 dinuser@ipadresspåbtsyncserver

kommer du på din dator med webbrowser kunna skriva http://localhost:8080

för att komma åt btsync guit
så länge som ssh sessionen är öppen

Jag skulle säga att btsync är OS agnostiskt. De har Binärer för Linux ,
BSD
ms. Där alla konfigureras på samma generiska sätt genom ett
webgränsnitt.
Den stora fördelen jag ser mot andra gratisalternativ är att de även
har
klienter för iphone ocn android.

Mest saknar den vettig versionshantering av replikerade filer

~M

Stort tack Mateusz, det här rådet öppnade en ny värld för mig.

/Janne